Saturday, February 19, 2011

Heather Harmon S Dead

SAVE THE 'HIGH FIDELITY' SAVE OUR STEREO


Londra, inizi del '900. Una coppia è preoccupata per il proprio figlio che sembra non avere molto interesse per qualsiasi cosa faccia e sembra non riuscire a prestare attenzione alla stessa attività per più di qualche giorno.  Che ci sia qualcosa di sbagliato in lui?  Dopo tutto, non va molto bene a scuola e non ha ambizioni evidenti.  Il ragazzino in questione è vissuto dentro al suo piccolo mondo fino a quando, un giorno,  è inciampato nella nuova scienza dell'elettronica.

Qualcosa in lui è scattato. Questa era una materia che lo interessava. In effetti, più che interessarlo, è stata la chiave che ha sbloccato il suo interesse creativo e che ha permesso che fluisse il suo genio naturale. Ha recuperato rapidamente il tempo perso riguardo alla mancanza di un titolo accademico, prima di scoppiare come un raggio di sole nel mondo dell'elettronica, un numero sconcertante di brevetti, ben 128, prima che la sua vita finisse in un bombardiere in volo su Halifax il 7 giugno 1942 (qualche settimana prima del suo trentanovesimo compleanno), mentre stava continuando il proprio lavoro sui radar.  Il suo nome era Alan Dower Blumlein .

Alan Dower Blumlein .

In his journey he invented the stereo. In fact, he had also thought multi-channel audio and how it could have been used, but he realized that it was possible to recreate an event, realistic sound with just two channels. Blumlein did not stop at only theorizing. He sat down and developed the prototypes (in disbelief and the fortunes of EMI), and developed the entire chain, from beginning to end, including the recording techniques. He defined the basics of the technique of stereo recording with the microphone, the "figure eight" is still used with good results and prepared by modern engineers, especially those involved in the reproduction of classical music.

Blumlein Technique

They also know that, if properly used, the recording technique developed by Blumlein in 30 years can give all the space we need, coupled with a degree of realism to capture the sound and the original performance, which has not been improved since then. You can hear yourself on some of the best classical recordings (and sometimes even jazz). This is also why some simple recordings made in the fifties played so well, before someone started to destroy everything with the inclusion of various mixes and manipulations in the registration process.

A good stereo recording can provide a sound stage complete with the exact layout of the instrument and the correct depth information. In recordings of opera (always a good test Test for HiFi systems) you can follow exactly the soloists as they move on stage and the voices coming from the back of the stage itself, or even if they are completely off the stage, as happens sometimes. It can do all this with a full bandwidth, with a dynamic that captures not only the artistic performance, but also the particular acoustics that the recording was made. In fact, the most attentive listeners who love opera and classical music can even say in what particular place has been recorded, identifying the subtle acoustic cues are always present in a true stereo recording.

A recording multitraccia pesantemente ritoccata in studio di registrazione sacrifica questa informazione a fronte di un maggiore controllo della percezione della presenza di ogni strumento. Un ben misero guadagno.

Allora perché dovremmo aver bisogno di più di due canali? Che cosa sono tutte queste assurdità sull'Home Cinema, il 5.1 ed il 6.1? Certo il suono al cinema è sempre stato più rivolto agli effetti che non alla riproduzione accurata.

Ricordate le prime colonne sonore "stereo" e le variazioni successive sul tema, come i "Sensurround" e altri imbrogli vari dove i suoni vengono fatti rimbalzare fra i vari diffusori fino a quando non you are completely stunned. Whistling bullets from left to right and so on. etc.. These effects especially like the producers of the film. It may be that serve to divert attention from the plot little more than trivial.

for electronics manufacturers like then even more, because they can offer new products. With six or seven channels they can win a victory pitched, and empty your wallet six or seven times faster.

Maybe if we had six or seven ears, this might be right, but we did not. Mother Nature was in agreement with Alan Blumlein in saying that two channels were all what we wanted to realistically capture a sound event.

E 'also everything you need to play a sound event. Think about it. When you're in a concert hall or opera in a theater of sound emanated from the players relax in front of you. The sound you hear (auditory system through your stereo) is a mixture of direct sound and reverb. That is the sound of different instruments and voices, plus the sound of the echoes reverberated as sound waves travel toward you, bouncing off the reflective surfaces or being partially absorbed along the way, thus providing information on the positioning and sound.

When the soprano sings, you hear his voice coming at you from 5 +1 or 7 +1 directions - it 'God will' Greens have thought this way. No, you feel perfectly localized in space, with a voice that reflects the particular acoustics of the place where it is to sing. Like a good jazz ensemble. Part of the fun in a jazz club is to see and hear the musicians interact with each other on stage. Can you imagine how it could be if every musician was in a different corner of the jazz club and you sitting in the middle? This is not the way Nature intended jazz - so why try to recreate it this way?

Potreste sostenere che molta musica moderna viene registrata su più canali (spesso strumenti elettronici che vengono direttamente registrati senza alcun riverbero naturale) e quindi possa essere mixata in qualsiasi modo vogliate, compreso il suono surround con 5.1 o 6,1 canali, con gli effetti speciali che riempiono l'aria come se fossero api in un caldo pomeriggio estivo. Sì, davvero.  Ma cosa c'entra tutto questo con la riproduzione di un avvenimento musicale?  I musicisti non stavano ronzando intorno allo studio a centocinquanta chilometri all'ora, suonando i propri strumenti mentre correvano di qua e di là.  Non erano sparsi nell'edificio, pronti a farsi sentire from all around to a solo.

Still, in a classical average listening room, install a system like this can only generate non-natural listening experience. Of course, there will be those who say that more channels can be used simply to glare and then to recreate the original sound, although it is highly unlikely that any multi-channel recording was made just for this reason. But why? When you can already do this with two channels, why add more complications and more distortion?

not judge me wrong, non ho nulla contro il suono multicanale del cinema per i film in cui gli effetti speciali (ma interamente artificiali) sono inclusi come parte del divertimento.  Ma questo non è alta fedeltà. Lasciatemelo dire ancora una volta - QUESTA NON È ALTA FEDELTÀ.

Allo stesso modo se le persone desiderano (provare a) riprodurre l'esperienza del cinema in casa, bene. È una loro legittima scelta. Ma non è alta fedeltà.  Così smettiamo di chiamarla alta fedeltà e di confondere la meravigliosa invenzione di Alan Blumlein con i ben più cinici piani di marketing della moderna industria di elettronica di consumo.

The danger, and is a very real danger is that the genuine stereo recording and playback will disappear as soon as the car sales will focus "on the home theater" for the entire market. At first, the media hi fi intellectually less gifted, to create services on home cinema equipment seen as valuable tools for music, rave reviews devoted to these components, forgetting all the problems that they pose phase ( and everything is already happening)

Before you know it, not sell more electronic stereo, with the exception of expensive and irrelevant components "High End". Then mock stereo recordings as "outmoded" and will focus only on the media for multichannel playback.

Eventually, there will be no stereo and no true realism. Only artificial music, shot at you from every corner of the room. When it happens, the magic of the invention Blumlein will be lost forever. You can no longer close your eyes and drifting into a big music event at La Scala or the Albert Hall. Future generations will never know what it means ricreare fedelmente un evento musicale in casa propria. Notate che questo era l'obiettivo della stereofonia quando fu, diciamo così, inventata, quindi il nome "alta fedeltà" come alta fedeltà all'avvenimento sonoro originale.

Ecco perché dico SALVIAMO IL NOSTRO STEREO .  Dobbiamo conservare la magia del vero suono stereofonico per le generazioni future. Dobbiamo fare in modo che le Majors si concentrino sull'Hi-Fi, non sull'Home Cinema. Dobbiamo influenzare le principali industrie di elettronica di consumo a continuare a supportare il suono a due canali. Dobbiamo incitare la comunità radiofonica a conservare e sostenere le registrazioni stereo. Dobbiamo encourage companies to preserve traditional music and support for stereo recordings. If we stop and wait quietly, in five years there will be more accessible high-fidelity components (excluding the "mini" compact plastic that they sell in electronics stores and hypermarkets), only home cinema kit, and some esoteric stereo components the exorbitant price, out of reach for all who are not well supplied with money.

This year (2003) is the hundredth anniversary of the birth of Alan Blumlein. Celebriamolo support true stereo against the assault of noise driven by a multi-channel electronics industry unscrupulous. As you know, we are organizing an online list of supporters of true stereo, to demonstrate to the consumer electronics giants that do not want to miss this part of the magic. Find all the instructions in We Support Real Stereo. The accessions, some surprising and very prestigious, are not missed. We are working with a full list of supporters.

© 2003 Copyright Julian Ashbourne - www.tnt-audio.com

Translation Italian and HTML: Danilo Ronchi

Source: SRS Julian from Ashbourne TRT AUDIO

0 comments:

Post a Comment